del 19 de maig al 9 de juny de 2017 (16 hores), 1a. edició
CURS DE GESTIÓ DE LA INFORMACIÓ I LA DOCUMENTACIÓ ARQUEOLÒGICA, 1a. edició
 Coordinació i

Dr. Alfred Mauri Martí: director de l'Escola Superior d'Arxivística i Gestió de Documents (UAB)
Dr. Pablo del Fresno Bernal: arqueòleg en Sistemes de Gestió de Patrimoni SCCL
L'objectiu és oferir una sèrie d'eines, normes, protocols, polítiques i estàndards de registre que permeten abordar amb garanties de fiabilitat i rigor científic la gestió, tant de la Informació Arqueològica, especialment aquella referent al control del context estratigràfic (UE), com del Fons Documental Patrimonial (FDP), que s'obté com a conseqüència de la realització d'una activitat tan completa i complexa com és l'Arqueologia i/o la Gestió Patrimonial.

Els participants adquiriran els coneixements teòrics i pràctics, necessaris per realitzar una correcta gestió informativa. Per a això, s'empraran una sèrie de recursos que configuren un Sistema d'Informació Arqueològica (SIA) que s'articula, no exclusivament, entorn de l'aplicació web SigArq (www.sigarq.es).

SigArq permet la gestió normalitzada i estandarditzada i en un entorn multi-usuari i en xarxa, de totes les dimensions informatives del registre estratigràfic: cartogràfica, gràfica, descriptiva i temporal. Incorpora per a això funcionalitat pròpia dels SIG i de les bases de dades relacionals.

Bloc 1: processos, procediments i recursos per a la gestió del Fons Documental Patrimonial

- Conceptes bàsics de la gestió documental.
- Els components d’un Sistema de Gestió Documental.
- Tipologies documentals del Fons Documental Patrimonial (FDP).
- Procediments de producció i gestió del FDP en suport paper i electrònic.
- Normalització, classificació i descripció de la documentació del FDP.
- Recursos pel treball compartit, gestió de l’accés i reutilització de la documentació i la informació.
- La preservació dels documents.

Bloc 2: processos, procediments i recursos per a la gestió de la Informació Arqueològica

- El Sistema d'Informació Arqueològica.
- La seqüència de processos de la gestió informativa.
- Gestió del context productiu i intervengut.
- Gestió de la informació primària: registre de camp de la UI.
- Gestió de la informació primària: informatització de la UI.
- Gestió de la informació primària: validació de la UI.
- Explotació administrativa de la informació primària.
- dies 19 i 26 de maig, 2 i 9 de juny de 2017
- classes de 09.30 h. a 14.00 hores (16 hores), amb mitja hora de pausa.
20 places (un ordinador per persona), assignades per rigorós ordre d'inscripció.
* 260 € Tarifa mixta: personal adscrit a entitats del Parc de Recerca UAB i UABCEI; graduats del Màster en Tecnologies de la Informació Geogràfica; col·legiats i associats de la Delegació del Col·legi de Geògrafs de Catalunya i l'Associació de Geògrafs Professionals de Catalunya. Cal certificar la pertinença o situació personal en el moment de realitzar la inscripció i matrícula.
* 132 € Tarifa interna: usuaris interns, procedents dels grups de recerca UAB, investigadors i estudiants UAB, i persones en situació d'atur. Cal certificar la pertinença o situació personal en el moment de realitzar la inscripció i matrícula.
Fins el 12 de maig de 2017, a través de formulari d'inscripció online oper correu electrònic a Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.. Les places són reservades per rigorós ordre d'inscripció completada (pagat).
- Indicar el codi del curs C6-SIGARQ.
En la confirmació d'inscripció es facilitaran les dades de pagament. Caldrà indicar en la referència o com a concepte la identificació de l'alumne (DNI) i el codi del curs (C6-SIGARQ).
Dirigit a totes aquelles persones amb interès a aprofundir en l'optimització dels processos de gestió informativa que es produeixen en les intervencions arqueològiques.
Titulats universitaris de grau superior o mitjà, estudiants de 2on cicle, tècnics amb títol de cicles formatius de grau superior o formació professional de 2on grau.
També professionals del sector patrimonial tant de l'empresa privada com de l'administració pública.
- Coneixements de S.O. Windows (XP/Vista/7/8) a nivell d'usuari.
- Coneixements bàsics de metodologia arqueològica estratigràfica.