del 12 al 27 de abril de 2018 (30 hores), 9a. edició
 Inscripció oberta
CURS d'Introducció a la programació SIG a ArcGIS 10.x amb Python, 9a. edició
Curs d’especialització dirigit per a usuaris avançats en l’ús dels sistemes d’informació geogràfica, amb un perfil de programador o analista amb interès en el desenvolupament d’eines i aplicacions informàtiques personalitzades. Els alumnes assoliran el coneixement necessari per tal de crear eines personalitzades a partir del llenguatge de programació Python, en l'entorn de desenvolupament del programari ArcGIS 10.x.
El curs ofereix als alumnes la formació en la programació SIG, l’aprenentatge de nous llenguatges de programació (Python) i la migració dels coneixements i procediments des de versions anteriors (VBA a ArcGIS 9.x cap a Python a ArcGIS 10.x).
Tenir coneixements bàsics de programació (p.e. VBA, VBScript, JavaScript, etc.) i conceptes sobre sistemes d’informació geogràfica i tractament de la informació geogràfica.
Introducció a la programació SIG amb ArcGIS:
- Programació SIG amb ArcGIS. Personalització de GUI.
- Entorn de programació a ArcGIS ArcMap.
- Introducció a ArcObjects. Recursos
Introducció a la programació amb Python.
Programació SIG amb Python:
- Modelització de processos i creació d’eines personalitzades de Geoprocessament.
- Programació amb ArcPy en l’entorn d’ArcGIS ArcMap
- Procediments de visualització mapes i capes: manipulació de la informació geogràfica
- Procediments de selecció espacial i alfanumèrica
Creació d’eines i utilitats personalitzades (compilació):
- Creació d’eines personalitzades a l’entorn d’ArcGIS ArcMap
- Recursos de codi font i opcions de compilació (COM, DLL, ActiveX)
- dies 12, 13, 19, 20, 26 i 27 d'abril de 2018
- classes de 09.30 h. a 15.00 hores (30 hores), amb mitja hora de pausa.
15 places (un ordinador per persona), assignades per rigorós ordre d'inscripció.
* 475 € Tarifa mixta: personal adscrit a entitats del Parc de Recerca UAB i UABCEI; graduats del Màster en Tecnologies de la Informació Geogràfica; col·legiats i associats de la Delegació del Col·legi de Geògrafs de Catalunya i l'Associació de Geògrafs Professionals de Catalunya. Cal certificar la pertinença o situació personal en el moment de realitzar la inscripció i matrícula.
* 266 € Tarifa interna: usuaris interns, procedents dels grups de recerca UAB, investigadors i estudiants UAB, i persones en situació d'atur. Cal certificar la pertinença o situació personal en el moment de realitzar la inscripció i matrícula.
Fins el 6 d'abril de 2018, a través de formulari d'inscripció online oper correu electrònic a Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.. Les places són reservades per rigorós ordre d'inscripció completada (pagat).
Documentació (s'ha d'enviar per correu electrònic a Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.):
- Indicar el codi del curs C4-Python.
En la confirmació d'inscripció es facilitaran les dades de pagament. Caldrà indicar en la referència o com a concepte la identificació de l'alumne (DNI) i el codi del curs (C4-Python).
1. Transferència bancària.
2. A través factura a empresa o institució (Cal sol·licitar model de sol·licitud de factura).
3. Ingrés en compte bancari.
Titulats universitaris de grau superior o mitjà, estudiants de 2on cicle, tècnics amb títol de cicles formatius de grau superior o formació professional de 2on grau. També professionals del sector TIG amb experiència en el desenvolupament d’aplicacions SIG.
* segons enquestes d'avaluació de 46 alumnes de 8 edicions.