del 14 al 28 de juny de 2018 (20 hores), 4a. edició
ArcGIS Pro, LA NOVA GENERACIÓ D'APLICACIONS SIG DESKTOP PER AL TRACTAMENT DE LA GEOINFORMACIÓ, 4a. edició
José Quirós Jiménez
L'objectiu principal d'aquest curs és donar a conèixer, amb una metodologia aplicada i pràctica, la nova generació de programari SIG d'escriptori d'ESRI, ArcGIS Pro, que aporta una nova manera més integrada, dinàmica i oberta de treballar amb la geoinformació.

ArcGIS Pro és la nova aplicació desktop de la plataforma ArcGIS, dissenyada i construïda completament sobre una arquitectura 64 bits que permet presentar i processar les dades d'una manera més ràpida i àgil que mai. Integra el disseny i l'edició de dades 2D i 3D, permet treballar amb múltiples visualitzacions, inclòs sincronitzades entre sí, i dissenys. A més integra en la seva funcionalitat l'accés a la plataforma al núvol ArcGIS online o Portal for ArcGIS, permetent la publicació de mapes web, aplicacions i apps de forma directa i a més connectar-se amb els usuaris dins de la teva organització.

El curs s'estructura en la revisió aplicada dels cinc grans àmbits funcionals d'un SIG en el tractament de la geoinformació, que defineixen el cicle de vida d'una geodada: obtenció i captura; geoprocesssament i estructuració; visualització i representació; presentació (composició); i publicació (compartir).

Aquest curs és adequat tan per aquells que vulguin iniciar-se en l'ús dels SIG i com també per aquells que ja facin servir les aplicacions clàssiques de la plataforma ArcGIS (ArcMap, ArcCatalog, ArcToolBox) i vulguin conèixer una nova manera de tractar i manipular la geoinformació i d'ampliar i millorar la capacitat de treball.
- Coneixements de S.O. Windows (XP/Vista/7/8) a nivell d'usuari.
- Coneixements bàsics de SIG i de TIC (web, xarxes, cloud).

UNITAT 1: PLATAFORMA SIG - DADES
- Sessió 0: Introducció General a ArcGIS: Plataforma ArcGIS.
- Sessió 1: Introducció a ArcGIS Pro.

UNITAT 2: VISUALITZACIÓ - REPRESENTACIÓ
- Sessió 2: Edició cartogràfica bàsica.
- Sessió 3: Visualització de dades en 3D.
- Sessió 4: Gestió i visualització de dades alfanumèriques.

UNITAT 3: GEOPROCESSAMENT (consulta – edició – anàlisi)
- Sessió 5: Funcionalitat bàsica de consulta.
- Sessió 6: Geoprocessament de dades espacials.
- Sessió 7: Tasques de geoprocessament
- Sessió 8: Edició bàsica de dades.

UNITAT 4: PRESENTACIÓ
- Sessió 9: Composició cartogràfica (layouts).

UNITAT 5: PUBLICACIÓ
- Sessió 10: Compartir (Share). Integració amb ArcGIS online.

- dies 14, 19, 21, 26 i 28 de  juny de 2018
- classes de 09.30 h. a 14.00 hores (20 hores), amb mitja hora de pausa.
20 places (un ordinador per persona), assignades per rigorós ordre d'inscripció completada.
* 300 €, preu general*
* 250 € Tarifa mixta: personal adscrit a entitats del Parc de Recerca UAB i UABCEI; graduats del Màster en Tecnologies de la Informació Geogràfica; col·legiats i associats de la Delegació del Col·legi de Geògrafs de Catalunya i l'Associació de Geògrafs Professionals de Catalunya. Cal certificar la pertinença o situació personal en el moment de realitzar la inscripció.
* 100 € Tarifa interna: usuaris interns (comunitat UAB), procedents de grups de recerca, investigadors i estudiants, personal d'administració i serveis; persones en situació d'atur. Cal certificar la pertinença o situació personal en el moment de realitzar la inscripció.
Fins al 8 de juny de 2018, a través de formulari d'inscripció online oper correu electrònic a Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.. Les places són reservades per rigorós ordre d'inscripció completada (pagat).
- Indicar el codi del curs C3-Pro.
En la confirmació d'inscripció es facilitaran les dades de pagament. Caldrà indicar en la referència o com a concepte la identificació de l'alumne (DNI) i el codi del curs (C3-Pro).
Titulats universitaris de grau superior o mitjà, estudiants de 2on cicle, tècnics amb títol de cicles formatius de grau superior o formació professional de 2on grau. També professionals del sector TIG amb experiència en el desenvolupament d’aplicacions SIG.
* segons enquestes d'avaluació de 8 alumnes en 3 edicions